Grillowany indyk z kaszą gryczaną i warzywami


Mięso z grilla kojarzy mi się z majem. Czujecie to cudowne, już letnie powietrze, pierwsze gorące promienie słońca i błogi relaks?

Cóż, ja dzisiaj ich nie poczułam - i nie ma się co dziwić, w końcu jest środek stycznia. Na dworze jest -10 stopni i mamy przepiękną, wręcz bajkową zimę. Jako urodzony w sierpniu typowy Lew jestem wielbicielką ciepłych temperatur, a śnieg lubię tylko ten "pierwszy w roku" oraz pod snowboardem szusując w dół stoku. Postanowiłam zadziałać wbrew pogodzie i przypomnieć sobie majowe klimaty - a oto one. I dowód, że grill smakuje przez okrągły rok.

Będąc aktualnie na redukcji mam do wyboru określone składniki w bardzo określonej ilości. Od kilku tygodni bawię się różnymi wariantami podobnych składników (ileż można jeść kurczaka z ryżem?!) Inspiracją do powstania tego przepisu był przepis Asi z Kwestii Smaku. Nie zliczę, ile już przepisów zrobiłam z jej cudownej strony. W ciastach trzymam się proporcji ze snajperską precyzją, ponieważ jest to klucz do sukcesu, ale w przypadku innych dań często zmieniam je - w stylu W&H.

Indyk zrobiony, lunchboxy gotowe - obiad na 3 dni mam z głowy!




Grillowany indyk z kaszą gryczaną i warzywami 
[Listonic]
Dodaj do kalendarza Google

Porcje: 3
370 kcal, BWT 32/40/9
Czas: 30 minut


Składniki:

- 100g kaszy gryczanej (1 woreczek)
- 2 łyżki sosu sojowego
- 300g piersi z indyka
- przyprawy (sól, pieprz, wg uznania: oregano, papryka, tymianek, zioła prowansalskie)
- spray do smażenia (ew. odrobina oliwy z oliwek)
- 1 cebula
- 1-2 ząbki czosnku
- 1 papryka
- 1 bakłażan
- 1 cukinia
- 45g dowolnych orzechów


Przygotowanie:

Cebulę pokrój w drobną kostkę, a czosnek w cienkie plasterki; dopraw je odrobiną soli. Dużą patelnię (użyłam woka) spryskaj sprayem do smażenia lub wylej odrobinę oliwy/oleju kokosowego/ghee etc. i rozsmaruj papierowym ręcznikiem, który pochłonie nadmiar tłuszczu - ma zostać tylko film. Smaż razem na patelni 2-3 minuty na małym ogniu bardzo uważając, żeby czosnek się nie przypalił.

Ugotuj kaszę gryczaną według przepisu na opakowaniu. Dodaj 2 łyżki sosu sojowego, wymieszaj i odłóż.

W międzyczasie pokrój indyka w płaty, przypraw oregano, solą, pieprzem, papryką lub innymi przyprawami. Połóż na patelni grillowej lub grillu elektrycznymi i doglądaj od czasu do czasu, żeby się nie przypalił.

Pokrój cukinię, paprykę i bakłażana w kostkę (możesz zostawić kilka plastrów bakłażana i upiec je na grillu razem z mięsem). Odłóż na bok.

Dodaj pozostałe warzywa, dopraw całość oregano, ziołami prowansalskimi, bazylią (pełna dowolność) i smaż 5 minut na średnim ogniu.

Dodaj ugotowaną kaszę gryczaną i smaż jeszcze 2-3 minuty.

Przełóż na talerz, na górze ułóż kurczaka i plastry bakłażana. Całość posyp orzechami.





0 komentarze:

A Ty? Co o tym myślisz? No powiedz, nie daj się prosić :)